Σάββατο 21 Ιουλίου 2012

Συλλογή θαλασσινών αναμνήσεων (No 2)

Από μικρή μου άρεσαν τα απαγορευμένα. Ό,τι δεν επιτρεπόταν, εκείνο ήθελα... Ένα από αυτά ήταν και οι καταδύσεις, που τελικά δεν ήταν και τόσο απαγορευμένες- για όσο είσαι νέος και δεν βλέπεις τον κίνδυνο (ακολουθούν απαγορευμένοι συνειρμοί για τους αναγνώστες)! Δάσκαλος κι σύντροφος στις βόλτες ο πατέρας μου. Από όλες τις βόλτες μας θυμάμαι αυτές που τελικά με είχε φοβήσει κάτι...μια σμέρνα,  ή ένα μικροατυχηματάκι που είχε λάβει χώρα...όπως αυτό με τους αχινούς που μου ζωγράφισαν πόδια, κοιλιά, χέρια.... Επίσης θυμάμαι την ενδυματολόγο μου (μόλις 14 τότε)  κρατώντας το ψαροτούφεκο με ένα χταπόδι στην τρίαινά του και τους λουόμενους να την καταχεικροτούν για το επίτευγμά της...ενώ εκείνη είχε κοκκινίσει από τον θόρυβο του θαυμασμού (μιας και δεν ήταν ο πραγματικός ψαράς). Εγώ τι ψάρευα; Γυαλιστερές, αστερίες, αχιβάδες, και ότι έλαμπε από κοχύλια...(η αλήθεια είναι πως έχω συλλογή, και δεν θυμάμαι πώς την ξεκίνησα, μάλλον όπως ξεκίνησα κι αυτή με τα βότσαλα). Σε μια λεκάνη μάζευα όλα τα καλούδια και μετά υπομονετικά τα καθάριζα και τα γυάλιζα και κάποια τα ζωγράφιζα. Μόλις θυμήθηκα πάλι συνειρμικά ένα κοχύλι που μου είχε δωρίσει ο θείος μου (αποτυχημένος ψαράς κι αυτός όπως έχω αναφέρει σε άλλη ανάρτηση http://musicalcarrousel.blogspot.gr/2012/04/blog-post.html 
,έναν Τρίτωνα, όπου μ' άρεσε να ακούω το ρυθμικό βουητό στο αυτί μου. Το κοχύλι αυτό που ήταν απο τα αγαπημένα μου έσπασε και κανένα απ' όλα όσα έχω δεν μπορεί να το αντικαταστήσει.
Το Κοχύλι (Ο.Ελύτης)
 Έπεσα για να κολυμπήσω
κι άφησα την καρδιά μου πίσω

Άφησα την καρδιά μου χάμω
σαν το κοχύλι μες την άμμο

Πέρασαν όλες οι κοπέλες
με τα μαγιό και τις ομπρέλες

Ύστερα πέρασαν οι φίλοι
κανείς δε βρήκε το κοχύλι

Χρόνους και χρόνους κολυμπάω
που να ν αγάπη για να πάω

Έφαγε η θάλασσα το βράχο
κι έμεινε το νησί μονάχο

ΥΓ1 Κι ο συνειρμός που με οδήγησε στα κοχύλια μου μετά από καιρό είναι αυτό που διάβασα "του κοχυλιού" http://www.jumpingfish.gr/music/top10/4218 και ακολουθεί κι άλλος συνειρμός αλλά αυτός ακόμα είναι κρυφός και ίσως αποκαλυφθεί μόνο για λίγο....μιας και έχει πολύ σκόνη εκεί που βρίσκεται από τα χρόνια που έχουν περάσει!
Υ.Γ2. Το παραπάνω ανήκει στις απαγορευμένες πράξεις!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου